Searching...
5.4.14

Volümetrik diyet listesi

Çoğu kişi için beslenme alınan kalori ve besin öğelerinden ziyade karın doyurmaktır, böylelikle kilo artışı ve dolayısıyla sağlık sorunlarını da etkilemekte. Volümetrik diyet, günlük almanız gereken kalori miktarına göre daha fazla besin tüketerek tokluk hissinizin arttığı bir diyet programıdır.

Volümetrik diyette besinlerin lif ve su içeriği önemlidir, hacmen büyük besinlerin tüketimi tokluk hissini artırmaktadır. Bu programda besinler kalorilerine göre değil yoğunluk derecelerine göre sınıflandırılmakta.

Volümetrik diyette besinler 4 gruba ayrılır
1.Çok düşük yoğunluklu besinler; glisemik indeksi düşük sebze ve meyveler, et sulu çorbalar, light süt ve süt ürünleri
2.Düşük yoğunluklu besinler; tahıllar, az yağlı et, az yağlı peynir, tam tahıllı ürünler, kurubaklagiller
3.Orta yoğunluklu besinler; glisemik indeksi yüksek sebze ve meyveler, yağlı et, yağlı peynir, dondurma
4.Yüksek yoğunluklu besinler; beyaz unlu mamüller, çikolata,  kuruyemişler, yağlı besinler

1. ve 2. gruba ağırlık vermek, 3. ve 4. gruptaki besinleri minimumda tüketmek volümetrik diyetin esaslarını oluşturuyor.

Volümetrik diyetin faydaları
*Kalbe dost bir diyet programıdır, lif tüketiminin artması dolayısıyla kalp sağlığını da olumlu etkilemektedir.
*Lifli beslenme ve kilo kaybı ile şeker hastalığı riskini minimuma indirir.
*Sindirim sistemini düzenler, barsak sağlığını korur.
*Kanser savaşçısı bir programdır. Özellikle kolon kanserine karşı koruyucudur.
*Kan basıncını düzenler, tansiyon hastalarında olumlu etkisi vardır.

 
Volümetrik diyet kuralları
Volümetrik diyet meyve, sebze, az yağlı çorba, yağsız et, yumurta, az yağlı süt ve süt ürünleri ve kurubaklagil ağırlıklı bir programdır.

*Her öğün yemeklerinizin yanında sebze, salata tüketin
*Her ana öğün öncesinde az yağlı çorba tercih edin.
*Ara öğünlerde meyve tercih edin.
*Kahvaltınıza 1 yumurta ilave edin, yumurta hem tokluk hissini artırır hemde iyi bir protein kaynağıdır.
*Sabahları ekmeğinize tereyağ sürmeyi seviyorsanız bunu labne peyniri ile yer değiştirin.
*Süt ve yoğurdunuzu az yağlı tercih edin.
*Yemeklerinize sıklıkla sos olarak ketçup mayonez kullanıyorsanız ketçup yerine kendiniz domates sos hazırlayın, mayonez yerine yoğurtlu baharatlı soslar deneyin.
*Ekmeğinizi tam buğday, tahıllı olarak tercih edin, kek ve kurabiyelerinize beyaz un yerine tam tahıllı, kepekli veya yulaf unu kullanın. Pirinç pilavı seviyorsanız yerine bulgur pilavı deneyin.
*Yemekleriniz önce gözünüzü sonra midenizi doyurmalı, servis tabağınızın yarısından çoğunu sebze veya salata ile doldurup yanında protein veya karbonhidrat içeren besinlerden tüketin.
*Lif oranı ve su miktarı yüksek olan sebzeleri tercih edin.
*Meyve ve sebze suyu yerine meyve ve sebze tüketmek lif içeriği nedeniyle tokluk hissini artıracaktır.
*Haşlanmış mısırı tüketmektense patlamış olarak tüketmek tokluk hissini artıracak.
*Makarna, pilav, hamur işleri tüketirken yanına sebze veya salata ilave etmek yoğunluğu etkileyecektir. Diyetisyen Özlem Sert Aydın

Diyetisyen Özlem Sert Aydın

0 yorum:

Yorum Gönder