Searching...
2.12.16

Diyetin kopma noktaları

Diyet süreci aslında engelli bir koşu. Bazen engeli atlayıp geçerken bazen takılıp düşmek normaldir. Ancak pek çok kişi birkaç engele takıldıktan sonra koşuyu bırakır. Hatta hedefe geç de olsa varabilecekken, başlangıç noktasına geri döner.
Peki nedir bu diyetin engelleri ve nasıl üzerinden atlayıp geçilebilir?

1. ACELECİ OLMAK


Kısa bir zamana büyük hedefler sıkıştıranların başarı olasılığı düşer. Aslında mucize arayışıyla hatalı diyetlere, kürlere, hatta ilaçlara sarılmak yağ kaybından çok su ve kas kaybetmenize neden olur. Bu durumda metabolizma yavaşlar, kan şekeri düşer, psikoloji bozulur, çeşitli sağlık sorunları oluşur ve verilen kilo vücuda yağ olarak geri döner. Hedef kilo kaybıyken sonuç daha yağlı bir vücut ve yavaş bir metabolizma olur.

Kendinizi sınırlamayın. Bir ayda 5 kilo vermeliyim, kuzenimin düğününe kadar 38 beden olmalıyım vb. cümleler kurmayın. Yavaş ama emin adımlarla gidin. Herkesin metabolizması farklıdır, kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. En önemlisi enerjisi çok düşük diyetler yapmayın. 

2. ANORMAL BESLENME ALIŞKANLIĞI

İlginçtir ki kişiler kilo kaybetmek istediği dönemlerde sevdikleri yiyecekleri tamamen hayatlarından çıkarıp, sevmediklerini daha çok tüketme eğiliminde olurlar. Yani diyet sevilen besinlerden mahrumiyet haline gelirken bir de işkenceye dönüşür. Sonuç ise hedefe ulaşıldığında eski beslenme alışkanlıklarına dönüp belli bir süre sonra verilen kiloları geri almak olur. Hatta bazı bireyler diyet süreleri içerisinde kendilerine yasakladıkları besini tükettiklerinde pes edebilir veya kendini kaybettiği bir anda dünyaları yiyebilir.

Çözüm ise çok basit ve zevkli. Kendi beslenme alışkanlıklarınızı gözlemleyin. Sağlıksız olanları keşfedip adım adım ve kalıcı şekilde değiştirmeye çalışın. Bir anda büyük değişimler yaşayarak kendinizi cezalandırmayın. Besinleri yasak besin, diyet besin gibi kategorilere sokmayın. İstediğiniz her şeyi yiyin ama miktar ve sıklık unsurlarına dikkat edin.

3. TARTI ÜZERİNDE ŞOK!


Çok sık tartıldığınız zaman kilonuzun artmaları ve azalmaları psikolojik olarak sizi etkileyecektir. Ama tartı her zaman doğru göstermez. Vücudumuz tartıyı kandırmayı sever, özellikle su oranını çok sık değiştirerek yapar bunu. 

Haftada bir tartılarak ve kilonuzu not alarak ilerlemeniz en doğru olanıdır. Diyet listelerinin de (bir uzman tarafından) haftalık duruma göre güncellenmesi hedefe giden yolda yardımcı olacaktır.

4. TATLI KRİZLERİ


Özellikle hatalı diyetlerin en büyük engelidir. Düşük karbonhidrat alımı, dengesiz bir kan şekeri, mahrumiyet duygusu, diyetteyim düşüncesi gibi etkilerle beyin tatlı tatlı diye sayıklamaya başlar. Aslında istediği sadece denge ve enerjidir. 

Tatlı krizi oluşmaması için güne sağlam bir kahvaltıyla başlayıp ara öğün tüketimine dikkat edin. Lifli karbonhidratlar tüketerek kan şekerini kontrol altına alın. Magnezyum içeren besinlere biraz daha özen gösterin.

0 yorum:

Yorum Gönder