Searching...
9.6.16

Kolay kilo vermenin 7 yolu

Kilo vermeye çalışıyor ama tartıdaki rakamın bir türlü değişmediğini görüyorsanız, sahip olduğunuz rutini ve alışkanlıkları ciddi şekilde gözden geçirme zamanınız gelmiş demektir. Hedeflediğiniz kiloya ulaşmak biraz zor olabilir ama asla imkansız değil! İşte kilo vermeniz için edinmeniz gereken 7 alışkanlık...
Yediklerinizin kaydını tuttuğunuz bir günlük edinin: Kilo vermekte başarı sağlayan insanlar genellikle yediklerinin günlüğünü tutarlar. Bu günlük, hedeflediğiniz yolda kalmak için yaptığınız beslenme ve egzersiz seçimlerinin hesabını tutmaya yarar. Bir paket krema ve soğanlı cipsi yediğinizi listelediğinizde bunu görmezden gelmeniz ya da inkar etmeniz mümkün olmayacak, kendinizi kandıramayacaksınız. Gelişimi görmek ya da gerekli değişiklikleri yapabilmek için ne ve ne kadar yediğinizin kaydını tutun
Bir egzersiz programı hazırlayın ve buna sadık kalın: Çoğu insan koşu bandında terlemektense, televizyon karşısında atıştırmayı tercih eder. Ancak egzersiz yapmak kilo vermek amaçlandığında mutlaka yerine getirilmesi gereken bir aktivitedir. Eğer kendinizi egzersiz yerine sürekli başka bir şey yaparken bulursanız, gündelik ajandanıza egzersiz seansları eklemeyi unutmayın, böylece programınızın doğal bir parçası haline gelecektir.

Ne kadar yediğinizi kayıt altında tutmak için ölçü aletleri kullanın: Sadece sağlıklı besinler tüketiyor ama yine de kilo veremiyor olabilirsiniz. Kilo vermek için aldığınızdan çok kaloriyi yakmanız gerekir. Yemek ve atıştırmalıklarınızı ölçmek bu yüzden hayati önem taşır; doğru porsiyonlarda tükettiğinize emin olursunuz. Kocaman bir kasede yediğiniz sürece salata bile kilo almanıza neden olabilir. Kendinizi kontrol altında tutmak için bir mutfak terazisi ya da bardak ölçüm seti kullanabilirsiniz.
Gazlı meşrubat alışkanlığınızdan vazgeçin:Çoğu insan gündelik kalori kotasına sıvı olanları eklemeyi unutur. Halbuki bu hızlı bir şekilde tüm kilo kaybı hedeflerinizi rayından çıkarabilir. Bol şekerli ve gazlı meşrubat alışkanlığınızdan bir an önce vazgeçin. Kalori hesabı için lokmalarınızı sayarken, kendinize bu haksızlığı yapmayın.

Evde daha çok yemek hazırlayın: Canınız istediği zaman, istediğiniz yemeğin hazır bir şekilde önünüze konulması hoşunuza gidiyor olabilir. Ancak kilo vermeye çalışan bir insan restoran yemeklerinin duruma hiç de yardımcı olmayacağını bilmelidir. Bunun sebebi sadece porsiyonların büyük olmasından kaynaklanmaz. Genellikle kullanılan malzemeler de oldukça sağlıksızdır. Evde pişirmek, sizi kullanılan malzemeler ve porsiyon boyutu hakkında tek yetkili kılar

Kendinize bir destek sistemi geliştirin, böylece yalnız hissetmezsiniz: Kendi kendine kilo vermeye çalışmaktan daha zor bir şey yoktur. Başarı sağlayan çoğu insanın onlara yardım etmek için bir destek sistemi vardır. Bu sabahları işe gitmeden önce beraber yürüyeceğiniz biri ya da zor bir iş gününün ardından koca bir kutu kurabiye yemenizi engelleyecek bir arkadaşınız olabilir. Hatta internet çağının avantajlarından faydalanıp benzer hedefler paylaştığınız insanlarla bir araya gelebileceğiniz forumlardan da destek alabilirsiniz.

Terslikler için hazır olmalı ve plan yapmalısınız: Hiç kimse yol boyunca herhangi bir aksilikle veya engelle karşılaşmadan hedefine ulaşamaz. Bazı günler yemeği fazla kaçırabilir ya da egzersiz yapmak yerine arkadaşlarınızla iş çıkışında bir şeyler içmek isteyebilirsiniz. Kendinizi bu tarz durumlar için hazırlayın ve telafi etmek için mutlaka çabalayın.

0 yorum:

Yorum Gönder