Searching...
8.4.14

Sonoma diyeti listesi

Sonoma Diyeti. Bu isimle gözünüzün önüne kırmızı bir şarapla nefis somon dilimleri geliyor mu
Cevabınız evet ise Doktor Connie Guttersen emeline ulaşmış demektir. Sonoma Diyeti kitabının yazarı diyetinin herkes için sağlıkla keyfin buluştuğu, her yemeğin ‘eziyet yerine kutlamaya’ dönüştüğü bir diyet olmasını umut ediyor.
Sonsuza dek fazla kilolardan kurtulmanın sırrı, diyor diyetisyen ve diyet uzmanı Guttersen, sevdiğiniz yemeklerden kendinizi mahrum etmek değil, doğru yiyecekleri doğru miktarlarda yemektir.
Bu diyetin en kısıtlayıcı olan dönemi bile (10 günlük giriş dönemi) size tam tahıllı besinler ve yulaf ezmeleri, yumurta, az yağlı süt ürünleri ve fındık fıstık öneriyor. Bu giriş döneminden sonra şarap ve ara sıra şekerleme dâhil olmak üzere hemen hemen her şey serbest.
NELER YİYEBİLİRSİNİZ
Sonoma Diyeti ‘cömert miktarlarda nefis ve doyurucu’ yiyeceklerden oluşan bir diyet, diyor ‘Akdenizli dostlarımızdan edindiğimiz bir dolu nefis tarifler’ sebebiyle diyetin işe yaradığını onaylayan Guttersen.
Akdeniz sofralarında olduğu gibi Sonoma Diyeti’nde de sebzeler, meyveler, tam tahıllılar, balık ve fındık fıstık var. Ancak Guttersen Diyeti’nin güç yiyecekleri olarak on yiyeceği özellikle sayıyor:
 neler yiyebilirsiniz
  • Badem
  • Dolmalık biber
  • Mavi yemiş
  • Brokoli
  • Saf zeytinyağı
  • Üzüm
  • Ispanak
  • Çilek
  • Domates
  • Tam tahıllılar
South Beach ve Atkins Diyeti gibi Sonoma Diyeti’nde de bir giriş bölümü var.
Birinci dalga olarak adlandırılan ilk on günlük bölüm sizi şekerden ve işlenmiş yiyeceklerden uzaklaştırıyor, size porsiyonlarınızı kontrol altında tutmayı ve dengeli yemek yemeyi öğretiyor.
‘Bebek adımları maalesef işe yaramıyor,’ diyor Guttersen. Bu sebeple ilk hafta mutfağınızdan işlenmiş yiyecekleri ve hidroneje yağları çıkartma haftası. Beyaz pirince, kızarmış patatese, tereyağına, konsantre meyve sularına, salam ve sucuğa güle güle!
İçlerindeki doğal şeker sebebiyle şarap, meyve ve sebzelerin bir kısmı da ilk on günde yasak. Vücudunuzun ayarını tutturabilmek için.
Birinci dalgada yenebilen yiyecekler epey fazla; yağsız dana eti, yumurta, asparagus, patlıcan, az yağlı beyaz peynir, pirinç makarnası, zeytinyağı, badem, ceviz ve sınırsız baharat.
Devamlılık sağlamak ve kişiyi diyet planından saptırmamak için kitapta bu dönem için iki düzine yemek tarifi verilmiş; aralarında ızgara karides, mantarlı omlet, biftek ve otlu peynir de var.
İkinci dalga; 1. dalgadaki yiyeceklerin aynısına izin veriyor. Bu bölüm Guttersen’ın hedeflediğiniz kiloya gelene dek devam etmenizi istediği bölüm. İkinci dalgada; iki düzine daha meyveye, bir dizi sebzeye, tatlandırıcıyla yapılmış tatlılara ve günde iki kadehe kadar şaraba izin var.
Hedeflediğiniz kiloya indiğiniz gün üçüncü dalga başlıyor. Bu dönem Sonoma Diyeti’ni ‘bu gezegende mutlu var olma’ sürecine dönüştürme dönemi diyor, Guttersen.
Yazar bu dönemde egzotik meyveler ve sebzeler denemenizi, şekerlemelerden olabildiğince az tat almanızı, ‘sadece ara sıra’ kendinizi ödüllendirmenizi, jimnastik yapmaktan zevk almanızı, hidrojene yağları ve işlenmiş besinleri hayatınıza sokmamanızı öğütlüyor.
Jimnastik demişken, bu kitapta jimnastiğe yer yok mu Var elbette ama kitabın odak noktası bu değil diyor.
Diyetin açıklanması, her bir dalga için verilen düzinelerce yemek tarifi, cevaplandırılan sorular, dozu iyi ayarlanmış teşvikler arasında jimnastik ve hareket etmekle ilgili öğütler kitapta dağınık olarak ve en fazla iki sayfa yer alıyor.
Ivır zıvır yemeyi iyice azaltmanıza rağmen sıkı bir egzersiz de yapmak istiyorsanız bu diyet size çok uygun değil.

0 yorum:

Yorum Gönder