Searching...
8.4.14

Perricone diyeti

Alışık olduğumuz diyetlerin aksine Perricone diyeti –en azından şimdiki haliyle- yalnızca kilo vermeye odaklanmıyor. Bunun yerine, dermatolog Nicholas Perricone, daha genç görünümü ve uzun ömrü garantileyen bir beslenme ve takviye programı yarattığını iddia ediyor.
Sadece bununla da kalmıyor. Perricone, bu diyetin ayrıca her organda enfeksiyonu önlediğini, metabolizmayı düzelttiğini, ruh haline olumlu etki yaptığını, herhangi bir hastalık karşısında kalbin direncini artırdığını, kanser riskini azalttığını, kemik yoğunluğunu artırdığını, cildi düzelttiğini, bağışıklık sistemini canlandırdığını ve tüm bunlardan sonra muhtemelen de kilo verdirdiğini vurguluyor.
Peki, bu diyetin farklılığı nedir Her moda diyetin mutlaka savaş açtığı bir suçlu vardır; Perricone diyetininki de ödemdir. Perricone’un savunduğu temel düşünce, ödemin kırışıklıklar, akne ve diğer cilt problemleri ile birçok sağlık sorunun özündeki neden olduğudur. Peki, ödeme yol açan nedir  Yiyecekler ve vücudun bunlara şişkinlikle tepki vermesi. Perricone kötü yiyecek seçiminin “kırışıklıklar, dejeneratif hastalıklar ve hızlı yaşlanma ile doğrudan ilişkisi bulunur,” diyor.
Onun diyetini ve takviyelerini uygulamakla cilt bakım ürünlerini düzenli olarak kullanmanın yaşlanma sürecini tersine çevirdiğini iddia ediyor. Perricone, tasarladığı diyetin uygulayıcısını üç gün gibi kısa bir süre içinde genç göstereceğini söylüyor.
Perricone’un bazı önerileri, kabul görmüş bilimsel verilere dayanıp kulağa mantıklı gelse de diğerleri biraz havada kalıyor. Perricone sürekli olarak kendi araştırmalarından bahsedip duruyor ama bunların çok azı, dışarıdan araştırmacılar tarafından yayımlanmış veya eleştirilmiş. Perricone bir yandan büyük iddialarda bulunuyor ancak yarattığı diyet son derece kısıtlayıcı, pahalı ve ortaya attığı iddiaların çoğu da bilimsel olarak kanıtlanmamış.
yiyebilecekleriniz
Perricone Vaadi diyeti, katı kurallardan oluşur. Perricone, ödeme yol açtığını söylediği yiyecekleri tamamen kesmenizi ister. Yasaklı yiyeceklerin listesi uzundur. Bunlar:
  • İçki
  • Ekmek (özellikle baget etmek ve kruvasan)
  • Un
  • Kahve
  • Kahvaltı gevrekleri (yulaf ezmeleri hariç)
  • Kuru meyve ve tahıl gevreği ile yapılan kahvaltı (granola)
  • Ördek
  • Kırmızı et
  • Meyve suyu
  • Üzüm, mango, portakal, papaya, kuru üzüm, karpuz gibi birçok meyve
  • Havuç, mısır, bezelye, patates, balkabağı gibi birçok sebze
  • Makarna
  • Pizza
  • Turşu
  • Pirinç
  • Gazlı içecekler (diyet olanları da dâhil)
  • Şeker
  • Sert ve yağlı peynirler
  • Perricone, protein, omega-3 yağ asitleri ve antioksidanlar açısından zengin yiyecekler yemenizi öneriyor. Ona göre yararlı yiyecekler:
    • Alaska somonu (kesinlikle çiftlik somonu olmayacak)
    • Ton, kalkan, dil balığı, alabalık gibi diğer balıklar ve kabuklu deniz ürünleri
    • Hindi
    • Yumurta
    • Yoğurt
    • Bol yapraklı yeşillikler, soya filizi, brokoli, kuşkonmaz, mantar,  renkli biberler ve domates gibi sebzeler
    • Çilek, yabanmersini, frambuaz, kiraz, elma, armut ve bazı kavun türleri
    • Avokado
    • Zeytin
    • Tam arpa
    • Baklagiller
    • Yulaf
    • Fındık, ceviz gibi işlenmemiş kabuklu yemişler
    • Yeşil çay
    • Kekik, zencefil, kırmızıbiber ve fesleğen gibi baharatlar
    • Su (günde 8-10 bardak arası)
    Perricone bu yiyeceklere ek olarak günde 25’ten fazla takviye almanızı öneriyor. Bunun için, kendi web sitesi ve bazı mağazalarda bulunabilen kendi markasını öneriyor.
  • Nasıl İşler

    Perricone Diyeti üç temel bölümden oluşur.
    Diyet:  Perricone, sabah kahvaltısı, öğle yemeği, akşam yemeği ve iki ara öğün olmak üzere günde beş öğün yenmesini tavsiye ediyor. Ayrıca “süper yiyecekler” diye adlandırdığı somon ve çilek, frambuaz, yabanmersini gibi meyvelerden bolca tüketilmesini öneriyor. Buna ek olarak karbonhidrattan önce her zaman protein yenmesini söylüyor. Kitabında mönü planları ve yemek tarifleri de yer alıyor.
    Takviyeler: Perricone, sabah kahvaltısı ve öğle yemeklerinde, günde 25’ten fazla takviye alınmasını ve bunların kendi markasından olmalarını öneriyor.
    Cilt bakım ürünleri: Perricone’un ayrıca yüz temizleyicisi, tonik, krem, dudak dolgunlaştırıcı ve nemlendiriciler olmak üzere zengin bir cilt bakım ürün yelpazesi de bulunuyor.
    Perricone, bu üç adımın yanı sıra günde az 20-30 dakika arası egzersiz yapılmasını tavsiye ediyor.
    Perricone yiyecek seçeneklerinde glisemik gösterge tablosunu baz alıyor. Bu tabloda yiyeceklerin kan şekerine olan etkisi gösteriliyor. Perricone, yüksek glisemik değeri olan yiyeceklerin tüm vücutta şişmeye yol açtığını belirtiyor.
    Ancak uzmanlar, yüksek glisemik değeri olan yiyeceklerin herkese zararlı olup olmadığı hakkında fikir birliğine varmış değil. Ayrıca, hepimizin yaptığı gibi bir yiyeceği başka bir yiyecekle karıştırdığınızda vücudun glisemik tepkisi de değişmiş olur.

0 yorum:

Yorum Gönder