Searching...
10.4.14

Asya diyeti

Asya diyeti zayıflamak ve incelmek için yapabileceğiniz harika diyetlerden biridir. Bir insanın günlük kalori ihtiyacı 1000-1400 kaloridir. Asya mutfağında en önemli nokta kalori dengesidir. Besinler ile aldığımız kalorileri egzersiz yaparak alınan kaloriler harcanır. Ne kadar fazla kalori tüketseniz de bu kaloriden fazlasını egzersiz yaparak tüketirseniz kilo almazsınız. Önemli olan kalori dengesini sağlamaktır. Asya diyetinde anahtar küçük porsiyonla ile kalori/enerji dengesini sağlamaktır.
Asya diyetinin önemli yönlerinden biri de soya içeren besinlerin düzenli tüketiminin kolesterol düşürücü etki yapması ve ateroskleroz riskini azaltarak daha sağlıklı ve güzel bir yaşam sürmenizi sağlamasıdır. Pirinç temeli olan Asya diyeti içerdikleri droglar ile kanser gelişimini engellemekte ve hatta durdurmaktadır. Esmer pirinç gibi, tam tahıllı pirinç de bir çok kanser türlerine karşı koruma sağlayabilen çözünmez lif bakımından zengindir. Pek çok bilim adamı ve araştırmacı, bu tür çözünmez liflerin kanserli hücrelerin gelişimi ve metastazına karşı vücudu korumak için hayati önemi olduğuna inanıyor. Pirinç, özellikle kolorektal ve bağırsak kanserine karşı savunmada faydalıdır. Lifin yanı sıra, pirinç vücudun serbest radikallerden temizlenmesine yardımcı olan doğal antioksidanlar veya tetikleyicileri olarak da hareket eden C vitamini, A vitamini, fenolik ve flavonoid bileşiklere de sahip. Serbest radikaller organ sistemlerine ciddi hasar verebilecek ve sağlıklı hücrelerin kanserli hücrelere dönüştüren hücresel metabolizmanın yan ürünleridir. Antioksidan düzeylerinin artışı daha fazla pirinç tüketmekle sağlanabilir. Asya’da yüksek pirinç tüketimi sonucu prostat ve kolon kanseri ortaya çıkma oranı düşük düzeylerdedir.
Bu diyet tamamen Asya ilkelerine dayalıdır;
  • Buharda pişmiş pirinç
  • Soya ürünleri
  • Taze sebzeler
  • Yosun
  • Balık (ton balığı ve morina)
  • Kırmızı et ve süt gibi diğer hayvansal ürünler
  • Baharat – sarımsak, zencefil ve soya sosu
Asya diyetin temel öneriler:
Ayda bir kez, kırmızı et. Haftada bir kez, şeker ve tatlılar, tavuk eti ve yumurta. Her gün deniz ürünü, bitkisel yağlar, süt ürünleri, meyve, sebze, tahıl ve baklagiller. Buna ek olarak, günlük ihtiyaç sırasında çay veya su yaklaşık 6 bardak tüketilir.

0 yorum:

Yorum Gönder